My High School Year in Canada

Nog 42 dagen

heeii,

1 September zal ik met 10 andere studenen vliegen naar Canada. Vroeg in de ochtend vertrekken we vanaf Amsterdam naar Frankfurt vanaf Frankfurt zullen we verder vliegen naar Montreal en vervolgens naar Hallifax. Een lange dag.

Een droom die werkelijkheid wordt. 10 maanden naar Canada. Het leven leven zoals het er daar aan toe gaat. Ander eten, andere sporten, een andere huis, een andere taal en een totaal ander leven dan dat ik hier gewent ben.

Halve wege mijn laatste toetsweek voor de examens kreeg ik een telefoontje van de organistatie. Er was een gastgezin gevonden en een school. Het gezin bestaat uit een moeder met dochter. Mijn gastzus is een half jaar ouder dan dat ik ben.

Nadat ik mijn havo diploma op zak had begon het pas echt tot me door te dringen. Ik kan eindelijk doen waar ik al die jaren al naar uit kijk. Als klein meisje wilde ik altijd al naar Canada toe. Na groep 8 gingen we dan eindelijk naar het land waar ik altijd al naar toe wilden. 2 weken een rondreis door Ontario en Qeubec en nog langs de watervallen en de familie. Eenmaal terug in het vliegtuig dacht ik alleen maar aan het volgende moment dat ik weer zou gaan. Ik wilde niet weer een paar weekjes voor vakantie nee, High School 10 maanden lang. In de 4de klas was dat nog steeds wat ik wilde. En waarom? geen idee gewoon omdat ik het leuk vind. Gewoon een jaartje iets anders en daarna verder studeren hier in Nederland.

1 September kan ik gerust het vliegtuig in stappen met een havo diploma op zak, een gast gezin, een school en de vervolgopleiding voor als ik weer terug kom naar Nederland. Alles is geregeld.

Als je op de hoogte wilt blijven van mijn nieuwe verhalen, vul dan je e-mail adres in, in de rechter kolom.

liefs , Sanne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active