My High School Year in Canada

Chinees, hockeygame, vrijwilliger, wiskunde toetsen en meer

Het laatste bericht is al even geleden. Zo even een update wat er de afgelopen dagen weer gebeurd is.

Vrijdag 19 september, de verjaardag van mijn gastmama. Met de familie uiteten bij de chinees. Het was heerlijk en heel gezellig. Zaterdag was er een hockey wedstrijd. M'n eerste hockey game kijken. Het was erg leuk. Jayme vertelde me voor de wedstrijd dat de meeste mensen daar komen neit voor de wedstrijd maar meer voor de gezelligheid en dat als er gevochten wordt iedereen ineens kijkt. Ik dacht dat dat vechten wel mee zou vallen maar nee dus, een gevecht is echt slaan tot de er andere bij neervalt als niemand ingrijpt. Zondag ging ik naar een soort braderie om te helpen in de catering als vrijwilliger. Erg gezellig en leuk om te helpen.

Maandag 22 september. klaar met ontbijten en omgekleed, tas aan het inpakken komt mn gastmoeder binnen, Sanne geen school vandaag door de stroom uitval. Dagje extra weekend. En wat doe je dan, geen huiswerk omdat dat al gemaakt was. Dagje alleen met jayme en smiddags een rondje gereden met de auto en een ijsje halen bij de mac. S'avonds weer ergens helpen in de bediening als vrijwillger, dit keer samen met Jayme. Dinsdag waren de schoolfoto's en had ik mijn tweede wiskunde toets. Het cijfers geven werkt hier met percentages en je kunt dus ook een 0 halen. Voor de eerste wiskunde toets had ik een 96% en voor de tweede 95%. De tweede toets was een grotere toets dan de eerste toets. Ik ben dus al het wiskunde niet verleerd na een vakantie van 3 maanden. Alle lessen van Meneer Stip zijn blijven hangen BEDANKT!!! Misschien toch maar wiskunde studeren als ik terug ben?

Vrijdag 26 september, weer een dagje vrij. Kort weekje deze week. Pindadag, we hebben elke maand een dag vrij van school en deze maand heet het dus pindadag. Op deze dag om 9u op stap om met Jayme, Jacob en Logan wat geocaches te gaan zoeken. S'avonds met Jayme, Terri, Logan en Traci naar bridgewater om te winkelen. Ik heb me netjes ingehouden en ben alleen met een paar nieuwe sportschoenen terug gekomen.

Morgen, 27 september, een activiteit van NSISP waar we een hoofdgerecht en dessert voor mee moeten nemen. Vandaag samen met Jayme een Peanutbutter Chocolate cake gemaakt. Het ruikt heerlijk, en morgen zullen we merken of hij ook zo lekker is. Verder gaan we morgen ook nog schaatsen.

Erg druk heb ik het niet na schooltijd, bijna geen huiswerk. En ook nog geen sporten na schooltijd. Al gaat dat veranderen. Volgende week en de week er op zijn namelijk de try-outs voor cheerleading. Het team gaat maximaal bestaan uit 24 personen. Hoe veel meisjes er komen bij de try-outs weet ik nog niet maar een grote kans dat ik in het team kom is er wel. Als ik in het team kom gaan we begin 2015 naar Halifax voor een cheercamp. Voor het team wordt er 2 keer per week getraind dus dan zal ik het wat drukker gaan krijgen naar school, verder is er een yogaclub en ook een volleybalclub waar ik heen wil gaan. Basketbal start later dit jaar en softbal start begin 2015. Zat nieuwe sporten om te leren.

Alles is al zo gewoon en 1 September lijkt al weer zo lang geleden, ik ben hier nog geen maand. Het voelt alsof ik hier al jaren kom. Als ik opnieuw zou moeten kiezen ging ik 1000% opnieuw voor een tussen jaar in Canada. Vrienden over de hele wereld + leuke vakantie adresjes:). Als ik terug kom staan Japan en Brazilie zeker op de lijst om daar vrienden te bezoeken. Ook staat het Oktooberfest een keer in Duitsland vieren al op de planning.

Voor meer informatie over de organisaties waar ik mee ga staan rechts onderin bij de links hun websites en voor vragen is mijn e-mail te vinden bij mijn profiel.

Love, Sanne

Reacties

Reacties

carolien

Hoi Sanne,

Wat goed van de wiskundetoetsen. Krijgen ze precies het zelfde als hier? Of loop jij nu voor wat betreft daar?
Noor zal stinkend jaloers zijn als zij hoort dat jij gaat cheerleaden. Ze wil dat al jaren. In Tiel zit iets soortsgelijks 'acrogym' maar ze wil het echte cheerleadenen leren. De dichtsbijzijnde plek dat ze dat voor meisjes van haar leeftijd geven is geloof ik Den Haag. In Utrecht is ook zo iets maar dan moet je minimaal 16 zijn. Misschien moeten we Gvg. eens vragen of ze dat niet willen introduceren. Als jij het nu goed afkijkt, dan kun je misschien Noor nog wat leren als je terug komt. Veel plezier de komende weken.

Nico

nog meer wiskundigen in de familie

straks praten we alleen nog maar in formules met elkaar ;-)

Nico

jenny@ouburg.net

Fijn dat je zo enthousiast bent. Je wordt een hele wereldburger. Kom eerst na 1 jaar maar naar huis!
Lieve groetjes,
Jenny

jenny

je komt toch zeker nog wel naar huis hahahahah

wilmahoek@gmail.com

Hoi Sanne,
wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. En wat ben je sportief! Het gaat denk ik een heel snel "jaartje"worden. Maar beter dat, dan dat je op een houtje gaat zitten bijten van verveling. Leuk om je verhaaltjes te lezen, vanaf hier genieten we dus een beetje van daar. In gedachten zie ik je al met pompoenen boven je hoofd zwaaien en springen en juichen. Geniet er lekker van en ik ben het natuurlijk met Jenny eens, eerst naar huis komen en dan de wereld afstropen. Groetekus ook van Huib!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active