My High School Year in Canada

Potluck, schaatsen, Mahone Bay en meer wiskunde

Al weer twee weken geleden van mijn laatste nieuws. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt.

28 September, Potluck en schaatsen met NSISP. Heerlijk gegeten, onze peanutbutter chocolate cake was heerlijk. Na het eten door naar de schaatsbaan. Verbaasde mensen omdat ik zo goed kan schaatsen, Nederland is toch geen schaats land? Nee bij ijshockey tellen we niet mee maar al onze Olympische madailles van Sochi waren zn beetje alleen maar schaatsen, dat verklaarde een hoop. Een erg gezellige avond en natuurlijk wordt schaatsen afgesloten met warme chocolademelk bij Tim Hortons.

Daarna een rustig weekje weinig bijzonders. Alles weer geregeld voor als ik terug kom ingeschreven voor de ALo, raar gevoel want ik wil hier nog lang niet weg.

Zaterdag 4 oktober s'avonds een feest bij een jongen uit Brazilie voor zn verjaardag. Daarna met Jayme naar Bridgewater geweest om naar een film te gaan met een andere internationale student en zijn broer. De film waar we heen gingen was de Maze runner. Al hou ik normaal niet zo van dit soort films, deze vond ik goed!

Zondag 5 oktober naar Mahone Bay voor het Scarecrow Festival, Veel mensen versieren hun voortuin met poppen en besten en overal is wat te zien. Erg leuk. Als afsluiten met de hele familie uiteten bij een restaurantje in de buurt. Savonds kruidnoten gebakken voor mijn ESL presentie op maandag. Ze waren heerlijk:) Leuk weekendje.

7 oktober stond er weer een wiskunde toets op het progamma. Dit keer beloond met een nog hoger cijfer dan de vorige keer, dit keer had ik nul fouten en dus 100%. In totaal nu 96 %.Verder sta ik voor gym 98% voor yoga 97 % en voor ESL 100%.

Verder hebben we deze week te horen gekregen dat er geen tijd en plek is voor cheerleading, erg jammer maar maakt wel tijd vrij voor zat andere sporten.

Het is hier verplicht om 6 keer per jaar een brandoefening te doen. Omdat het in de winter vaak te koud is doen ze er 3 in de herfst en 3 in de lente/zomer. We hebben er nu al drie gehad en de laatste met alles er op en er aan. Brandweermannen in de school en de brandweerwagens voor de school.

Ook moet er hier geoefend worden voorals er mensen met geweren of mensen de school in komen. Alarm af, ramen dicht en afgesloten, lichten uit en iedereen in de hoek van de klas gaan zitten tot het alarm stopt. Ook hier hebben we al 2 oefeningen van gehad. Ik hoop dat het bij oefeningen blijft. Veiligheid voorop, maar als je op de fiets naar de supermarkt gaat hoef je geen slot mee te nemen ze stelen je fiets niet.

De tijd gaat snel en het is moeilijk de voor in Nederland bijzondere dingen te beschrijven omdat alles zo gewoon is.

Lots of love

Sanne

wil je op de hoogte blijven van mijn verhalen en foto's vul dan je e-mail addres rechts in als je dat nog niet gedaan hebt

Reacties

Reacties

Nico

Leuk en bizar ook om dit allemaal te lezen, vooral van die veiligheidsoefeningen kijk ik op, zijn er in Canada dan net zo veel wapens dan in Amerika? En al die scores, the wizkid from the Netherlands :-)

groetjes en geniet ze,

Oom Nico

Hans

Die dikke, hoe heet'ie ook alweer, oh ja Michael Moore heeft daar eens een film overgemaakt. In Canada schijnen ze net zoveel wapens te hebben als in Amerika alleen ze doen er veel minder gekke dingen mee.
Weer een leuk verhaal Sanne.

Hanneke

je gaat "TIM" zeker missen in Nederland, misschien wordt het tijd voor een filiaal hier? Gezellig verhaal en genoeg te doen!

Anja

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
Die oefeningen lijken me wel eng de 1ste keer, raar idee, maar niet te hopen dat het in het echt gebeurd.
Groetjes,
Anja

sien.

Leuk die foto's van Scarecrow festival, kende het helemaal niet, die huizen zien er ook landelijk uit.
Net een groot sprookjesland, grappig. Leuk dat je ze kon verrassen met je schaatskunsten haha...tot de volgende nieuwsbrief. X.

Dinie van Oort

100% voor ESL? Wow! Stiekem wacht (ook) ik op je eerste blog in het Engels :-) Veel lieve groeten, Dinie.

Carolien

School is daar is veeeeeel te makkelijk voor jou. Maar goed nu blijft er genoeg tijd over voor leuke andere dingen. Jammer dat cheerleading niet doorgaat.

jenny

nou meid geniet van al het mooie daar
we volgen jou

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active