My High School Year in Canada

Terugblik op een bijzonder 2014

" Tomorrow is the first blank page of a 365 page book. Write a good one. " Brad Paisley

De laatste dag van 2014. Een geweldig jaar waarin heel veel gebeurd is. Om bij het begin te beginnen.

30 December 2013 heb ik me aangemeld voor High School in Canada bij Travelactive. Een droom die al jaren in mn hoofd zat werd ineens werkelijk heid. In 2014 begonnen met alle papieren invullen.

2014 was ook het jaar waar we eindelijk met het PWS klaar waren. Na heel veel uren hadden we een prachtig PWS.

Begin Januarie me ingeschreven voor de ALO in Eindhoven want ook dat moest gebeuren voor als Canada niet door zou gaan.

Op 1 april kreeg ik een verlossend telefoontje, er was een gastgezin voor me gevonden in Canada. Er stond dus niks meer in de weg om niet te gaan. 2 Weekjes later moet ik naar Eindhoven voor de toelatingtest voor de ALO. Aan het eind van de dag kreeg ik ook daar geweldig nieuws, ik was toegelaten.

Daarna begon de volgende opgaven pas echt. De eindexamens. Na wat dagen examentraining en heel veel examens begon het op 13 mei toch echt. We begonnen met Nederlands en eindigde met Natuurkunde. Na de antwoorden op internet gezien te hebben werden er toch maar wat andere plannen bedacht. Na z'n 3 weken in spanning zitten ging de telefoon. Ik was geslaagd. Mama rende naar boven en kwam naar beneden met een Canadese vlag. Ja dat werdt nu ook echt werkelijkheid niet meer stond mij in de weg. Met een prachtige cijferlijst heb ik m'n HAVO diploma gehaald. Drie maanden vakantie voor de deur. Daarna volgde een lange zomervakantie. September leek nog zo ver weg en ineens was het Augustus, terug van een heerlijke vakantie in Kroatie en nog maar een paar weekjes thuis. En die voor iedereen die mij goed kent, natuurlijk vol gepland zaten. Nog een weekje naar de spelweek in Tricht. Heel veel afspreken met vrienden, uiteten met de familie en nog twee afscheidfeestjes. Na het eerste afscheidsfeestje met al mn vrienden en vriendinnen begon het echt tot me door te dringen. over twee weken ben ik in Canada. De laatste week begon het inpakken echt. Wat neem je eigelijk mee en wat kan je beter thuis laten. 30 augustus het laatse afscheidsfeestje met alle familie en vrienden. 1 september eindelijk, de dag waar ik zo lang naar uitgekeken had maar ook zo tegen op zag. Na heel wat vlieguurtjes stonden we dan, in Canada met onze koffers te wachten voor ons het visum. Nadat dat geregeld was door naar buiten, waar Terri en Jayme op me stonden te wachten. Na een anderhalf uur rijden stopte we ergens om te eten waarbij het toch echt tot me door drong, mijn droom is werkeljikheid. En nu bijna 4 maanden later leef ik nog steeds de droom. In een prachtig land met geweldige mensen. Een geweldig ervaring. Zoveel mooie momenten mee gemaakt.

2014 was een geweldig jaar met heel veel hoogte punten, alle dromen werden waarheid. Zoveel nieuwe vrienden gemaakt. En een berg nieuwe plannen voor volgend jaar. 2014 was een prachtig boek.

Ik wil iedereen bedanken die alles wat ik dit jaar heb meegemaakt waarheid heeft laten worden en dit jaar geweldig hebben laten worden.

Happy New Year to everyone who make my dream came true this year and who make this year awesome.

Iedereen een gelukkig nieuwjaar en tot 1 Juli weer!!!!!

Heel veel liefs,

Sanne

Reacties

Reacties

jenny

Lieve Sanne. Wat mooi heb je 2014 samengevat en wat fijn dat je droom is uitgekomen. Leef je droom en dat gaat voor jou wel op! Je hebt er hard voor gewerkt.
Ik wens jou een hele fijne jasrwisseling en een goed en gelukkig 2015 toe.

Melanie en Melissa

Lieve Sanne,

Wij met z'n tweetjes wensen jouw een
gelukkig nieuwjaar ????

Lieve Sanne
van michael en linda een leuke en fijne
Jaarwisseling gewenst
We spreken en zien je weer gauw voor je het weet is het zo
Juli????

Piet en Hanneke

Genieten, met heel veel hoofdletters dat is wat je doet daar in Canada. We zien het iedere keer weer op foto's en lezen het in je verhalen. Je droom is werkelijkheid geworden en wat een bagage breng je dadelijk mee terug naar Nederland, niet alleen in je koffer, maar zeker in je hoofd, zoveel nieuwe ervaringen. Inderdaad 2014 was een bijzonder jaar: je definitieve opgave voor je 10 maanden Canada, je eindexamen (waar je echt niet zeker van was dat je zou slagen en vervolgens alleen maar voldoendes haalt), 3 x een toelating voor een vervolgopleiding (hoeveel luxe kun je hebben), je acceptatie in Canada en vervolgens opgenomen worden in een fantastische gezin, Terri en Jayme hebben je vanaf het begin het gevoel gegeven dat je meer dan welkom was. Natuurlijk missen we je maar we weten dat je het daar in Canada heel erg goed hebt, dat je doet wat je zo graag wilde.
En ach.... dit jaar ga je gewoon weer naar de vakantie spelweek in Tricht, net zoals vorig jaar.
We zijn super trots op je

Een heel goed 2015!
pappa en mamma

wilbert en nienke

Mooi verhaal Sanne! Super gaaf:) !!!! HAPPYNEWYEARRR! Liefs

Jenny

Een heel gelukkig nieuwjaar
meid wat een bewogen jaar heb je achter de rug
maar wel erg mooi allemaal daar kun je op terug kijken
we zijn niet voor niks zo trots op je en hebben ook heel intens met je meegeleefd we zijn niet voor niks zo trots op je
heel veel liefs van ons
Jenny en jan

Trudy Jansen

Wat een geweldig jaar heb jij achter de rug en dan nog zo'n fijne periode te gaan. Ik wens je een heel gelukkig 2015 met nog heel veel mooie ervaringen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active