My High School Year in Canada

Kerst oud en nieuw, sneeuw en nieuwjaarsduik

" I am thankful for nights that turned into mornings, friends that turned into family and dreams that turned into reality. "

Ja maar weer eens een blog in het Nederlands, omdat ik uit betrouwbare bronnen weet dat sommige van jullie dit toch fijner vinden.

In mijn afgelopen blog heb ik teruggeblikt op 2014. Nu zal ik jullie weer even bij praten wat ik de afgelope twee weken heb meegemaakt. Wat drukke dagen en wat dagen waarop ik helemaal niks deed, eigelijk zoals een vakantie hoort te zijn volgens mij.

Bij het begin van de vakantie beginnen, woensdag 24 december kerst avond. Na het avond eten naar oma want daar komt de hele familie heen. Gezellig allemaal wat drinken en de eerste kkerst cadeautjes open doen. Donderdag 25 december na het ontbijt met Jayme and Terri rond de kerstboom en alle cadeatujes open maken. Het leek wel sinterklaas. We begonnen met de sokken. Hierin zaten verschillende kleine cadeautjes zoals: een scheurkalender met elke dag een quote, een prinsesses candy cane, skittles, een sok om mee naar huis te nemen, warme sokken en een puzzel om de bigban te bouwen. Daarna met de "grote cadeaus". Vanuit nederland had mama wat cadeautjes opgestuurd. Sloffen in de vorm van klompen. Verder kreeg ik nog pyjamas, sieraden, kleren, sokken, nagellak en van Terri heb ik een trainingsjas van school gehad alleen komt die pas in als we terug naar school zijn. Na alle cadeautjes klaar gemaakt om naar oma en opa te gaan. Daar heerlijk met de hele familie kalkoen gegeten. In de avond met Terri een kerstfilm gekeken. Vrijdag naar een zus van oma met de hele familie omdaar heerlijk te lunchen. Zondag met Sanne en Chikako naar Tim hortons geweest en daarna gezellig pizza gegeten met z'n drieen. Maandag een dagje in de ijshockey rink. Er was een toernooi gaande.

Woensdag 31 december oudjaarsdag, dit jaar zonder oliebollen voor mij. Na lunch naar Sanne en met zn alle inkopen gedaan voor de avond. S'avonds hebben we nachos gegeten en als toetje hadden we ijs en bigadeiro en dankzij mijn kerstpakket ook slagroom:). Bigadeiro is iets met melk en chocolade poeder gekookt, erg lekker met aardbijen en oreo's. Na al het eten was het al 12 uur in nederland en dus tijd om even te skypen met thuis. Na het skypen met Sanne films gekeken. Iets voor twaalfen snel terug naar warme kleren, we liepen al rond in onze pyjamas, en met de fles champagne en sterretjes naar buiten. Echt vuurwerk hoor je hier maar weinig, we hebben het misschien mar 5/6 keer gehoord. Ideaal voor honden en katten dus. Na even buiten gestaan te hebben toch maar snel naar binnen en nog een filmpje kijken. 1 januari toen ik wakker werdt en naar buiten keek was alles wit. Het had flink gesneeuw en het sneeuwde nog steeds. Dus naar buiten wat foto's maken. Voor Mika en Eddy de eerste keer echt veel sneeuw in hun leven. Daarna heerlijk ontbeten met een pannekoeken ontbijt en warme chocolade melk met slagroom:). Door de sneeuw hadden we ons plan van de nieuwjaarsduik maar afgeschreven. Maar rond 12 uur toen Sanne haar gastmoeder thuis was zijn we toch gegaan. Op het strand stonden we ons zelf nog even goed aftevragen waarom we dit gingen doen. Maarja nu stonden we er toch dus gingen we ook. Na een gigantish koude duik in het water keihard terug gerend. Het filmpje staat al op facebook als bewijs.

Vandaag een rust dagje weer wat voor school doen want de examens zijn eind januari. Maandag weer terug naar school als het goed is want voor zondag wordt een sneeuwstorm verwacht.

liefs,

Sanne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active