My High School Year in Canada

Back to school, basketball, skiing, sick and a dance

Canada. Can-a-da

Def. We are not Americans. Not everyone lives in an igloo. We do not bathe in maple syrup, but if we could we would. It's not winter 12 months a year. We have a goose named after us. It's ok to say 'EH'! Not everyone has a pet polar bear. We think the mounties' uniform is stylish. The beaver is a cherished animal. The best country in the wordl since 1867.

De laatste keer dat ik schreef is al weer ruim twee weken geleden. Het laatste weekend van de vakantie stond in het teken van huiswerk maken. Maandag weer terug naar school. Donderdag een basketball game, helaas verloren. Voor vrijdag en zaterdag hadden we een basketbal toernooi geplant staan. Door het slechte weer werdt vrijdag afgelast en dus drie wedstrijden op zaterdag. De eerste twee gewonnen en de laatste verloren. Maandag weer een game. We moesten naar North Queens. Een goede wedstrijd die we gewonnen hebben. Dinsdag was een home game voor de boys. Bij bijna elke home game doe ik de score dus ook bij deze. Woensdag was een dag waar ik al een tijdje naar uitkeek. We gingen skiien. Ondanks dat de piste niet heel moeilijk zijn was het een heerlijke dag. Prachtig weer met veel zon. Donderdag ochtend voelde ik me al niet goed. Maar voor zoals veel mensen mij kennen blijf ik niet veel ziek thuis, dus aangekleed aan de ontbijt tafel. Nadat toch eten langzaam ging heeft Terri me thuis gehouden. Na een paar uurtjes slaap voelde ik me al weer stukke beter. Jessie hield me de hele dag gezelschap in bed. S'avonds was er een dance and talentshow from NSISP. Omdat ik me al weer stukke beter voelde daar heen geweest met Dora, Sanne en Chikako. Er waren niet heel veel studenten maar toch heel gezellig. Vrijdag weer naar school en S'avonds weer uiteten met Dora, Sanne en Chikako voor Pizza. Zaterdag een rustig dagje huiswerk bij werken van de twee dagen die ik gemist had. Vandaag ,zondag, rustig dagje en meer huiswerk gemaakt.

Morgen heb ik mn eerste examen. Samen met Sanne en Chikako moeten we een yoga class geven. Verder staan er nog twee home games op het progamma. 26 Januari beginnen de echte examens al heb ik er maar twee. Wiskunde op maandag en op dinsdag heb ik mijn gym examen. Daarna een heerlijk lang weekend als we geen sneeuwdagen krijgen. Daarna begint een nieuw semester met nieuwe vakken en nieuwe internationale studenten want een stel vertrekken eind deze maand. Raar dat we dan al op de helft zitten. Juni lijkt nog zo ver weg. Vanochtend met papa en mama plannen voor hun reis in juni besproken en ik heb er best wel zin in, maar de gedachten dat ik hier weg ga en niet in twee maanden terug kom is raar. Het voelt hier al zo vertrouwd. Veel vrienden gemaakt, internationale studenten maar ook Canadese.Exchange is not a year in your life, it's a life in one year! Dat is zeker waar. De plannen om hier terug te komen zal ik elk jaar wel willen plannen.

Love,

Sanne

Reacties

Reacties

Nico

Exchange is not a year in your life, it's a life in one year!

Prachtig samengevat hoe kostbaar deze ervaring moet zijn.

groetjes, Nico

Mamma en pappa

En alles goed gegaan met de Yoga class? Alle foto's kunnen "slepen"?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active